Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

W tym miejscu miał być tekst dotyczący dywersyfikacji portfela i zasad dotyczących zakupu złotych monet kolekcjonerskich według nowych reguł obowiązujących w NBP od początku 2010 r. Tekst niestety przepadł razem z dyskiem przenośnym i w dniu dzisiejszym nie będę go odtwarzał. Na tym koniec złych informacji.


Dobre informacje związane są z portfelem inwestycyjnym, w dniu dzisiejszym na mój rachunek wpłynęły zyski z Lokaty na Start w Open Finance. W ten oto sposób do portfela dopisuję:

- 7,59 PLN z zainwestowanych przez żonę 5000,00 PLN kwotę;
- 2,49 PLN z zainwestowanych przeze mnie 1296,00 PLN (tutaj ze względu na kwotę ominięty został podatek Belki).

Suma 6306,08 w dniu dzisiejszym zostanie podzielona na 11 trzymiesięcznych Lokat Optymalnych każda po 549,12 PLN, pozostała kwota 265,76 PLN uzupełni rachunek oszczędzam prowadzony w Lukas Bank S.A. (5,1% z kapitalizacją kwartalną).

Tak jak wspomniałem w poprzednim artykule rozważałem ulokowanie części posiadanych środków w fundusze akcyjne. Zaznaczę, że wszelkie operacje dokonywane są w tym przypadku przez całkowicie darmowy Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w mBank. Jego dodatkowym atutem brak opłat i prowizji za nabycie, odkupienie i konwersję jednostek uczestnictwa funduszy, ponosimy jedynie roczne koszty zarządzania uzależnione od rodzaju funduszu (od 1% do 4%). Ponad to mBank zapewnia nam dostęp do blisko 240 funduszy należących do różnych Towarzystw i prezentujących zróżnicowane ryzyko inwestycji.

Po dłuższym dywagacjach nad wyborem odpowiedniego instrumentu mój wybór padł na HSBC GIF Russia Equity E, który to w skali ostatniego roku osiągnął stopę zwrotu na poziomie 139,18%. Przed dokonaniem zakupu zmieniłem jednak zdanie – powodem była obawa przed trudnościami z rozliczeniem ewentualnego zysku. HSBC w przeciwieństwie do pozostałych Towarzystw nie odprowadza za nas podatku Belki, jego wyliczenie pozostawia nam samym. Nie chcąc mieć kłopotów z US zdecydowałem się ostatecznie na nabycie „gorszego” (zysk w ciągu roku 86,58%) DWS Rosja. Kwota za którą zleciłem otwarcie rejestru to 5000,00 PLN.

Komentarze

Popularne posty